Offline szövegírás

Napjainkban egyre kisebb hangsúlyt fektetnek offline marketingeszközökre a vállalkozások… Sokan elfelejtik, hogy még most is eredményes lehet egy megfelelő helyen megjelentett újságcikk, plakát vagy szórólap! Nem csak marketingcélból lehet szükséged hatásos szövegre, sokat nyerhetsz például egy korrektül megfogalmazott álláshirdetéssel.

Ami az offline marketingeszközöket illeti, bizonyos helyekre nem lehet eljutni, csak általuk – gondolj csak például egy forgalmas autóútra, ahol sokan láthatják plakátjaidat. Egy kisebb bolt vezetőjeként például hasznosabbak lehetnek számodra az offline hirdetések, ezek hatékonyabban szoktak működni lokális szinten. Offline szövegírás alatt nem csak a marketingeszközök szövegezését értem. Sokat segíthet a cégednek egy frappánsan, korrektül megfogalmazott álláshirdetés, amivel elnyerheted a potenciális jelentkezők bizalmát.

Szlogenírás

Habár a szlogen nem feltétlenül tartozik az offline szövegek közé, azért először minden fejben, esetleg papírra vetve születik meg. Amilyen rövid szövegről beszélünk egy szlogen esetében, annál nagyobb szereppel bír: néhány másodperc alatt kell megragadnia a potenciális ügyfelek figyelmét és emlékezetét. Mondhatni, egyszer kell csak megírni, ám utána számtalanszor megtérülhet az ára.

Plakát, szórólap szövegezése

Ezen offline marketingeszközök kiválóan működhetnek vállalkozásod jellegétől függően. Mondjuk egy bolthálózat üzemeltetőjeként vagy kisvárosi fodrászként megtérülő és hatékony lehet számodra egy-egy magával ragadóan látványtervezett, szövegezett szórólap. Ugyanígy eredményes lehet egy látványos, megnyerő szövegű plakát, amin keresztül megismertetheted cégedet egy konferencia vagy más rendezvény résztvevőivel.

Prospektus szövegezése

Egy prospektusban nem csak ütős fotókkal lehet elnyerni az ügyfelek érdeklődését, kulcsfontosságú szerep jut a felcsigázó szolgáltatás- vagy termékismertető szövegeknek is. Gondolj csak bele! Mennyivel könnyebb értékesíteni utazási irodaként egy programot, ha a látványos tájképek mellett valódi élményeken alapuló, olvasmányos szöveget is olvashatnak az utazni vágyók? Olyankor is jól jöhet egy jól megírt katalógus, amikor mondjuk egy új márkát szeretnél bevezetni a piacra. A lényeg, hogy ne csak tájékoztasd, szórakoztasd is vele a célközönséged.

Újságcikk, PR cikk szövegezés

Nem szabad megfeledkezned a nyomtatott és/vagy online formában megjelenő újságcikkek, PR cikkek hatékonyságáról sem. A szövegírás előtt fontos felmérni a terepet, hogy milyen orgánumokban érdemes reklámozni a vállalkozásodat, s az adott célközönségre specializálva írni a szöveget. Nem mindegy például, hogy egy megyei hírlapba vagy egy szakújságba készül szöveg. Kellően informatív, lehetséges igényekre választ adó, jól megszerkesztett szövegekkel segítem vállalkozásod hírnevének öregbítését!

Álláshirdetés-írás

Álláshirdetések tömkelegét olvashatjuk nap mint nap a közösségi médiában és egyéb álláshirdető portálokon… Ezek többsége azonban tipikus sablonos szövegeket tartalmaznak, amik nem igazán ragadják meg a jelentkezők figyelmét, nem nyerik el a bizalmukat első olvasatra. Egy, a szokványostól eltérő, ténylegesen a vállalkozásodra szabott, konkrétumokat tartalmazó álláshirdetéssel azonban kitűnhetsz a tömegből, és hamarabb megtalálhatod a pozícióra megálmodott jelentkezőt.