Hírlevélírás, hírlevél marketing
Hírlevelek által lehetőséged nyílik kicsit közelebb kerülni az ügyfélkörödhöz, hasznos tartalmakat, aktuális akciókat, promóciókat, új termékeket vagy szolgáltatásokat megosztani velük. Egy hírlevélnek tehát számos célja lehet, a szöveget pedig mindig ahhoz kell igazítani.
A hírlevélírás 3 alappillére
Mondhatjuk, hogy a tárgy a hírlevél legfontosabb eleme, hiszen ezzel az egyel találkozik csak biztosan az olvasó. Ha ezzel nem tudod felkelteni az érdeklődését, akkor a hírlevél megnyitásáig már el sem fog jutni.
Sokan már elvből nem nyitnak meg hírleveleket, hiszen az esetek többségében csak reklámmal, spam üzenetekkel találkoznak bennük. Épp ezért a hírlevél írás során arra kell törekedni, hogy ne turkáljunk a vásárlók zsebében, helyette adjunk nekik új, hasznosítható tudást, információkat. Nem szabad szokványos, száraz tartalmat eléjük tárni, hiszen annak gyorsan leiratkozás lesz a vége. A hírlevél írásakor azonosulni kell a célközönséggel, annak szóhasználatával.
A hírlevél írás esetében figyelni kell a rendszerességre, akár előre is ki lehet találni egy sémát egy adott időszakra, olykor-olykor beiktatva egy aktuális témát. Ha mondjuk autóalkatrészeket vagy láthatósági mellényt árulsz, akkor ősszel érdemes a Látni és látszani közlekedésbiztonsági akciónak szentelni egy hírlevelet.
Ne feledd, hogy hírlevélírással nem csak új ügyfeleket vonzhatsz be! A régieket is vissza tudod csábítani egy-egy hívogató üzenettel. Sokan ott rontják el hírlevélmarketingjüket, hogy túl általános, száraz, újdonságot nem nyújtó e-maileket küldenek ki címlistájukra, amit sok esetben nem is szabályosan alakítanak ki. Nem szabad elhanyagolni a hírlevélírást, és csak úgy akárkire rábízni, hisz egy hírlevél minősíti a vállalkozásodat, s ezáltal Téged is!