Ízek a termékleíráshoz

Ahhoz, hogy egy termékoldal felfelé ívelő konverziós rátával rendelkezzen, nem csak ütős termékfotókra van szükség! Sokkal meggyőzőbb, hitelesebb lehetsz, ha egyedi, érdekfeszítő, jól átlátható termékleírást, valós véleményeket, gyakran felmerülő kérdés-válaszokat is megjelenítesz a termékeid adatlapján. Jól megválasztott szavakkal egekbe szökkentheted a konverziós görbét!

Egy-egy webáruházban akár több ezer termék is lehet, így valódi kihívást jelent a tulajdonosok számára, hogy ne csak az unalmas, száraz termékadatlapokat tolják a vásárlók elé. Te is egy az egyben átveszed a gyártótól, forgalmazótól kapott termékleírást, mondván, hogy jó lesz az? Vagy csak bemásolod Google Fordítóba az angol változatot, és kicsit magyarosítod a szöveget? Esetleg próbálkozol az egyediséggel, de ekkora mennyiségnél már beletörik a bicskád a dologba? Akkor mindenképp olvasd tovább a cikkemet! Igyekeztem olyan, számodra is hasznosítható tippeket gyűjteni, amikkel ízesebbé teheted a termékoldalaidat.

Termékleírás = gasztronómia?

Ha már az ízeknél tartunk… Amikor ízes termékleírást akarsz készíteni, mindig tartsd szem előtt, hogy érzéseket kell kiváltanod vele a potenciális vásárlódban. Mondhatnám úgy is, kapcsolódj a vásárlóiddal érzelmi szinten. Tálald nekik úgy a terméket, hogy megjelenjen a lelki szemeik előtt amint használják, ahogy az épp megoldást nyújt a problémáikra, kielégíti valamilyen aktuális vágyukat.

1. Tűnj ki a versenytársak közül!

Az első és egyik legfontosabb dolog, hogy soha ne a gyártótól, forgalmazótól kapott sablon termékleírást jelenítsd meg a weboldaladon. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy sokszor idegen nyelvű leírásokból fordítják őket, s emiatt sokszor magyartalan a szöveg, maradhatnak benne hibák. A másik, nyomósabb ok, hogy nagy valószínűséggel a konkurenciád is ezeket másolja, vagyis a leendő vásárlód minden webáruházban ugyanabba a már könyökén kijövő termékleírásba fog botlani. Ha egyedi, a versenytársakétól eltérő szöveggel rukkolsz elő, már egy plusz pontot szereztél a látogatónál, amiért a Te terméked választja majd.

2. Ismerkedj meg a célszeméllyel!

Ahhoz, hogy érzéseket tudj kiváltani, először meg kell határoznod, hogy pontosan kiből kell előcsalnod őket. Soha ne egy csoportot, helyette mindig egy konkrét személyt képzelj magad elé, csakis őt szólítsd meg. Nő vagy férfi? Fiatal vagy idős? Kinek is való pontosan a terméked? Milyen problémái lehetnek ennek a valakinek, akinek megoldást nyújthat a terméked? Először mindig innen indulj ki, majd a problémák mellé párosítsd azokat a jellemzőket is, amik által segítséget tud nyújtani a terméked. Ne használj túl általános, elcsépelt szavakat (legjobb, legújabb, minőségi, megoldás, kedvező stb.)! Ehelyett képzeld magad inkább a célszemély helyébe: vajon ő milyen szavakat használhat, amikor a kedvenc termékeiről mesél másoknak, milyen élményekhez kötheti őket?

3. Könnyítsd meg az olvasó dolgát!

Ha a látogató ránéz a termékoldaladra, és csak egy ömlesztett, terjengős valamit lát, azonnal be fogja zárni az oldalt. Igyekezz az emberi szem számára is szkennelhetővé tenni a termékleírásod! Használj címszavakat, felsorolásokat, tagold megfelelően a különböző részeket, bekezdéseket. Hagyj elég térközt, legyen szellős, átlátható a termékoldal, de ne vidd túlzásba. A vásárló döntéshozatalát könnyítheted és gyorsíthatod azzal, ha rövidre fogod a száraz, technológiai adatokat. Helyettük inkább arról írj, mi az, amit ezekkel a hiper-szuper tulajdonságokkal el tud érni, vagy épp elkerülni, milyen konkrét dolgokra nyújtanak megoldást. Tegyük fel, hogy egy 512 Gb-os memóriakártyát szeretnél eladni! Próbáld a száraz adat helyett megfogalmazni, hogy ez miért jó a vevő számára. Mondjuk leírhatod, hogy az összes családi emléket megörökítheti a nyári szünetben, egy élmény sem fog lemaradni a képekről. Hamarabb jegyzi meg a termékedet, és mesél róla másoknak is, ha metaforákat használsz, képszerűen fogalmazol a leírásban.

4. Gyűjts, és alkalmazz szenzoros szavakat!

Amikor beleképzeled magad a vásárlód helyébe, azt is látnod kell magad előtt, hogy ő milyen érzésekre vágyik, mit szeretne átélni. Nyugodtan böngészd át a konkurencia weboldalait, esetleg az árösszehasonlító oldalakat, az ott olvasható pozitív és negatív visszajelzéseket egyaránt. Milyen tulajdonságokat említenek a vásárlók, mik voltak a termék használatának kellemes vagy fájdalmas pontjai? Gyűjtsd össze ezeket, és próbálj ezekre is kitérni, a vágyott érzéseket előcsalni a vásárlódból a termékleírással! Mit értek tehát szenzoros szavak alatt? Olyan kifejezéseket, melyek a potenciális vevő érzékeire hatnak. Vegyünk egy egyszerű példát! Ha mondjuk egy tusfürdőt szeretnél eladni, szemléltetheted a terméket úgy, hogy a kádban elmerülve olyan élménye lesz a vásárlónak, mintha rózsaszirmokon sétálna. Mennyivel jobban hangzik, mint a már elcsépelt „selymes tapintást ad”?

5. Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálásról!

Tudom, nagyon sok mindenre kell már enélkül is figyelni egy hatásos termékleírás készítésekor, mégsem szabad szemet hunynod a SEO felett. Ahhoz, hogy a leendő vásárlód megtalálja a termékeidet, először a Google-nek kell megtalálnia őket. Nézz utána, hogyan, milyen kifejezésekkel keresnek a potenciális vevők az általad árult termékekre, és ezeket használd kulcsszóként. Érdemes szerepeltetni őket a címsorokban (a H1-ben mindenképp), a metacímben és -leírásban, a képek ALT tagjeiben és a folyószövegben egyaránt. Azért arra is figyelj, hogy ne ess át a ló túloldalára, vagyis semmiképp se halmozd őket!

Ha túl időigényesnek találod az egyedi termékleírások készítését, vagy nem érzel magadban elég kreativitást hozzá, bátran keress meg, én segítek Neked!